עיצוב גינה קטנה מחיר הוגן
גנן

הדרך הבטוחה לשיקום הגינה שלכם בעזרת גנן מקצועי

לא חסרות בארץ גינות עם פוטנציאל לא מנוצל, אז אם גם הגינה שלכם היא אחת כזו, ככל הנראה תרצו לשקם אותה ולהפוך אותה לפנינה אמיתית שתכניס לכם חיים חדשים לבית. הדרך היעילה והבטוחה ביותר לשקם את הגינה ולהפוך אותה מערימה מוזנחת של עלים ליבשים לפינה קסומה שלא תרצו לצאת ממנה, היא להשכיר את גנן מקצועי עם ניסיון בשיקום ועיצוב גינות.

הבינו מה גרם לגינה שלכם להזדקק לשיקום

דבר ראשון שתרצו לעשות, הוא להבין מדוע הגינה שלכם הגיעה למצב בו היא נמצאת כיום, וכך תוכלו לתכנן נכון את הצעדים הבאים שלכם. למשל, אם מדובר בהזנחה עקב טיפול לקוי כתוצאה מחוסר זמן, תכננו גינה שלא תדרוש מכם הרבה תשומת לב ותחזוקה, או שתשקלו להתקין מערכות השקיה ממוחשבות ומתקדמות או אפילו להשכיר שירותי גננות באופן תדיר.

דבר נוסף שגורם לגינות רבות בארץ "לקרוס" הוא בחירה לא נכונה של צמחיה ועצים. האקלים בארץ שלנו אינו מאפשר לכל סוגי העצים והצמחיה לגדול כמו שצריך, כך שעליכם להתייעץ עם גנן מקצועי לגבי בחירת הצמחים הבאה שלכם.

תכננו מראש מה אתם רוצים וכמה אתם מסוגלים להשקיע

כעת, נסו להבין מה אתם רוצים להפיק מהגינה שלכם וכיצד אתם רוצים שהיא תראה. אם אתם רוצים לשתול גינת ירק שתספק לכם ירקות ופירות טריים, זה ככל הנראה יצטרך לבוא על חשבון דברים אחרים, בהנחה שהמקום בגינה שלכם מוגבל.

נסו גם לחשוב על הגינה שלכם בתור מקום שתרצו להיות בו, וחפשו פתרונות להצללה, פינות ישיבה ואירוח, משחק לילדים ועוד. ככל שתהיה לכם בראש תמונה ברורה יותר של איך אתם רוצים שהגינה שלכם תראה, כך הגנן ידע יותר טוב מה להציע לכם ואיך לעשות את זה.

לתכנן גינה זה מאוד קשה אפילו עיצוב של גינה קטנה מומלץ לפנות למי שבאמת מבין !

מה כולל שיקום הגינה?

הליך שיקום הגינה תלוי מאוד בדברים הספציפיים שתצטרכו ושתרצו לשקם, וכולל בדרך כלל את הדברים הבאים:

  • ניכוש ופינוי של עשבים שוטים, עלים יבשים וצמחיה לא רצויה.
  • גיזום של עצים, שיחים ומטפסים שיצאו מכלל שליטה ומפריעים לצמחים אחרים לגדול.
  • בדיקה ותיקון של מערכות ההשקיה.
  • מילוי אדמה במקומות חסרים.
  • שתילת עצים וצמחים חדשים.
  • טיפול בדשא ו/או שתילה של דשא חדש.
  • התקנת אבני דריכה ואלמנטים עיצוביים נוספים.

איך לבחור את הגנן המתאים?

ההצלחה של שיקום הגינה שלכם תלויה בכך שתבחרו גנן מקצוען הנותן שירות איכותי ואמין. אל תתפתו ללכת על גנן "חאפר" משיקולי עלות, כיוון שסביר ביותר שהתוצאה לא תהיה לטעמכם ותמצאו את עצמכם נאלצים להשקיע עוד יותר כסף בגינה בהמשך. לפני שאתם מזמינים, בררו עם הגנן שלכם על הניסיון שלו, חפשו המלצות באינטרנט ונסו להתרשם במהלך ההתייעצות הראשונית על תכנון ועיצוב הגינה החדשה שלכם.