מעולם העסקים

הטיפים של צבי ויליגר לשמירה על מסך הטלפון הסלולרי

הטלפון הסלולרי הפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד ממי שאנחנו. מחקרים שונים גילו כי אם הוא נלקח מאיתנו או מפסיק מסיבה זו או אחרת לתפקד באופן מלא אנחנו מגיבים בסטרס של ממש כולל כל התגובות הפיזיולוגיות המוכרות (הזעה, דופק מואץ וכו'), ובאופן כללי נגרמת פגיעה של ממש לשגרת חיינו. זוהי כמובן סיבה ממש טובה לשמור על הטלפונים הסלולריים, מה גם שהם רגישים מאוד ובפרט אלה החכמים והמתקדמים. במיוחד חשוב לשמור על מסך הסמארטפון, שהרי אם זה נפגם רוב הסיכויים שהטלפון יחדל מלעבוד או ימלא רק חלק מוגבל מהפונקציות שהוא מסוגל למלא.

עבור אנשי עסקים בכירים דוגמת צבי ויליגר (מייסד "וילי פוד", אחת מהגדולות שביבואניות המזון בארץ) הנזק שעלול להיגרם ממכשיר מושבת, ולו לפרק זמן של מספר שעות, גבוה במיוחד – ועל כן הוא מקפיד אף יותר מהרגיל לשמור על מסך הטלפון סלולרי וכמובן שלכולם כדאי להקשיב לעצותיו.

טיפ מס' 1: מגן מסך איכותי

הטיפ הראשון של צבי ויליגר אולי נראה מובן מאליו, אבל תתפלאו כמה אנשים משקיעים אלפי שקלים בסמארטפון משוכלל במיוחד מהדגמים הכי עדכניים אבל לא מוסיפים עוד כמה עשרות שקלים עבור מגן מסך איכותי שיאפשר לו לתפקד כהלכה בכל מצב.
שימו לב – מדבקה אינה מגן מסך. שמירה של ממש על מסך הטלפון הסלולרי מושגת רק באמצעות מגן מזכוכית מחוסמת או מסיליקון. ישנה גם טכנולוגיה חדשנית, טובה הרבה יותר, שמבססת את ההגנה למסך על פיזור עוצמת המכה, וישנם גם מסכים מזכוכית ספיר (המשמשת להגנת רכבים צבאיים מפני כדורים) שנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, אולם נכון לעכשיו פתרונות אלה עדיין יקרים מאוד כך שבהחלט אפשר "להסתפק" בזכוכית מחוסמת או סיליקון.

טיפ מס' 2: נשבר? החליפו רק במסך מקורי במעבדה אמינה

אם בכל זאת נגרם נזק בלתי הפיך למסך הטלפון הסלולרי שלכם (וברוב המקרים נזק למסך סמארטפון מחייב את החלפתו), ממליץ צבי ויליגר באופן חד משמעי לא לחפש את האופציה הזולה ביותר אלא את זו האיכותית ביותר כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי המסך שקיבלתם הוא מקורי וכי התיקון בוצע על ידי הידיים המקצועיות ביותר שיש – וכשההמלצה מגיעה מפיו של צבי ויליגר שנודע במלחמה נמרצת ביוקר המחיה בשוק המזון כדאי במיוחד להקשיב לה ולהבין כי לפעמים זול באמת עלול לעלות לנו ביוקר.

הטיפ הכי חשוב של צבי ויליגר: מכשירים חזקים במיוחד

כאיש עסקים מוביל, יודע צבי ויליגר היטב עד כמה נכונה האמרה "סוף מעשה במחשבה תחילה", וכך גם באשר למסכי הסלולריים: סיכוייו של מי שמקפיד לרכוש דגמים המתאפיינים בחוזק ועמידות לסבול מנזק כלשהו למסך נמוכים. בין הדגמים שעמידותם גבוהה במיוחד – מוטורולה דיפיי, ה- HTC ONE M8, סוני אקספריה Z3 וגם ל-P7 של חואווי חוסן מרשים. דגמים אחרים שעמידים פחות אולם הם מצטיינים באיכות אחיזה יוצאת דופן, ולכן הסיכוי שהם ייפלו מהיד נמוך במיוחד, הם ה-LG G4 וה- Galaxy S5.