פינוי דירה הוצאה לפועל
חוק וממשל

פינוי דירה הוצאה לפועל

פינוי דירה בעקבות אי עמידה בתשלומי המשכנתא החודשיים, זוהי סיטואציה המתרחשת לא מעט פעמים. אנשים אשר לוקחים מהבנק משכנתא, לא משנה באיזה סדר גודל ואינם יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא לפרק זמן של לפחות 6 חודשים, יוצאו מביתם על ידי הליכי הוצאה לפועל והדירה תעמוד למכירה פומבית, בכדי שהם יוכלו להחזיר את חובם לבנק סיטואציה מעין זו היא לא סיטואציה נעימה ולכן, במידה ואינכם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים, כדאי שתגיעו באופן מידי לבנק, בכדי להסדיר הסדר כלשהו שיאפשר לכם גמישות וזמן בתשלומים, בכדי שלא תגיעו למצב של פינוי דירה הוצאה לפועל. מצב אשר יעמיד אתכם בסיטואציה לא נעימה שבה גם שארו ללא דירה וגם יישאר לכם חוב כלשהו לבנק במידה והסכום שבו תימכר הדירה לא יכסה את החוב כולו.

לעיתים אזרחים שמזהים שאין ביכולתם לעמוד ולשלם את החובות נעזרים במקור חיצוני שיהיה מעוניים לקנות את תכולת הדירה שלהם לפני שהוצאה לפועל יגיעו ויתחילו לעקל את הרכוש שנמצא בבית. בד"כ אפשר להעזר בסוחרים מקומיים או למצוא אלטיזכן שעובר ברחוב שיהיה מעוניין לרכוש את הרכוש שיש בבית כמו רהיטים ישנים , טלויזיות , מקררים וציוד נוסף אבל במחיר מינימאלי.

פינוי דירה הוצאה לפועל
פינוי דירה

תהליך פינוי דירה הוצאה לפועל

כאמור, כאשר לא עומדים בתשלומי משכנתא לפרק זמן של לפחות 6 חודשים. יש שיגידו שטוב יהיה שהחייב יפנה אל בית המשפט בכדי לבקש הארכת זמן או למציאת פתרון כלשהו, אולם לרוב בתי המשפט יציע למכור את הדירה, לשלם את החוב ולעבור למגורים בשכירות. לאחר שהחייב לא משלם 6 חודשים את חובות, ממנה הבנק כונס כנוס נכסים תוך פרק זמן של חודשיים- שלוש. לאחר שהוא מינה את כונס הנכסים, הכונס נכסים מוציא צו עיקול לדירה ומאז ניתנים לחייב 30 יום לשלם במהלכם את חובו לפני שעיקול הדירה ייצא אל הפועל. אם במהלך ה30 יום הללו, לא שילם החייב את חובו, בכוחו של כונס הנכסים להוציא צו פינוי לדירה ולהעמיד אותה למכירה. במהלך ה30 יום הללו, לא חייב לשלם את החוב במלואו, אך חשוב להגיע לפחות להסדר כלשהו אשר החייב שילם חלק מסוים בו. במידה והחייב לא הסדיר את חובו באופן כלשהו, יתנו לו 7 ימים שבמהלכם תקבע שומת מקרקעין לשם קביעת ערך הדירה. ניתן לערער על החלטת שומת המקרקעין בנגע לסכום אותה הוא קבע. במידה ואין ערעורים, יועמד הנכס למכירה פומבית ויימכר לכל המרבה במחיר.

מדוע כדאי להסדיר את התשלומים לפני שמגיעים לתהליך פינוי דירה הוצאה לפועל?

צו לפינוי דירה
זהירות : צו לפינוי דירה – אתם על הכוונת!

חשוב מאוד להסדיר את התשלומים עם הבנק באופן כלשהו, עוד לפני שבכלל פנה הבנק לכונס נכסים, מכיוון שמדובר בתשלום של סכום משמעותי שתאלצו לשלם בנוסף על כל ההוצאות של הבנק בבחירת כונס נכסים וקביעת ערך הנכס ועוד. מלבד זאת במידה והדירה תגיע למצב שהיא עומדת למכירה פומבית, יתכן מאוד שהיא תימכר בסכום נמוך יותר מגובה החוב שלכם, כך שבסופו של דבר גם תישארו ללא דירה וגם עם חוב כלשהו לבנק.
במידה ואינכם מצליחים לשלם את תשלומי המשכנתא לבנק כבר כמה חודשים, אל תמתינו יותר מדי זמן, פנו אל הבנק לצורך הסדרי התשלומים באופן נוח אשר עליו תגיעו להסכמה ופשרה ומנעו מעצמכם את הסיטואציה הלא נעימה שגובלת בפינוי דירה הוצאה לפועל.

למידע נוסף ניתן לקרוא כאן בנושא עיכובים- בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל.