שאיבת ביוב עם ביובית
טיפוח הבית

כל מה שרציתם לדעת על שאיבת בורות ביוב ולא העזתם לשאול!

שאיבת בורות ביוב היא פעולה שנעשית לצורך פתיחת סתימת בבורות ביוב שגרמו להצפה. בורות ביוב הם בורות שאליהם מתנקזות מערכות ביוב פרטיות, כלומר בורות שכוללים את כל מי השפכים שנצברים באזור מסוים (עיר, מועצה מקומית וכו'). כאשר מושלכת למערכת הביוב הפרטית פסולת מוצקה (שאינה מתאימה לאופייה של מערכת ביוב זו) היא סותמת את בורות הביוב. המשמעות של סתימה זו היא כפולה: עלייה של השפכים על גדותיהם מצד אחד והצפת הצנרת מצד שני. שפכים אלו כוללים גזים רעילים שיוצרים מפגע תברואתי בתחום הריח, כך שמדובר בתקלה חמורה שיש לה השלכות חמורות בתחום הבריאות ולכן יש לטפל בה במהירות. לכן, סתימה בבורות ביוב מחייבת פעולה מקצועית ומידית שנקראת בשם שאיבת בורות ביוב. לפעמים לא תמיד מדובר בשאיבת בורות מים אלה פה המים שנשאבים הם מזוהמים יותר,מלוכלכים יותר ולפעמים זה לא רק מים. יכול להיות שאיבה של מגבונים,ניירות ועוד.

איך מבצעים שאיבת בורות ביוב?

שאיבת ביוב עם ביובית
שאיבת ביוב עם ביובית במוקדים שונים

שאיבת בורות ביוב נעשית ע"י משאית מיוחדת וייעודית בשם רכב ביובית. תפקידה של הביובית הוא לפתור בהצלחה בעיות שונות במערכת הביוב. הביובית כוללת צינור ליניקת מי השפכים מבורות הביוב הסתומים אל מיכל שנמצא בצמידות לצינור. בנוסף, הביובית מנקזת את הנוזלים שהצטברו כתוצאה מההצפה באמצעות שאיבה בואקום חזק, כך שאין שימוש בחומרים כימיים שנחשבים מזיקים לבריאות לא פחות ממפגעי הריח של הסתימה. המשמעות היא שהביובית לא רק מאתרת את מקור הסתימה בבורות הביוב, אלא גם פותחת את הסתימה ומנקזת את ההצפה. מכיוון שלא נעשה כל שימוש בחומרים מסוכנים לכל אורך התהליך, הביובית מגינה על המשתמשים במערכת הביוב מפני חשיפה להשפעות השליליות שלהם. כמו כן היא מאפשרת חזרה לשגרה במהירות הקצרה ביותר האפשרית.

פעולה שיש להשאיר למקצוענים

מומחי ביובית
מומחי ביובית – בהנהלת איתי ועומר המקצוענים!

שאיבת בורות ביוב באמצעות ביובית נחשבת לפעולה מקצועית שמצריכה ידע, מומחיות וניסיון ולכן יש להשאיר אותה לידי המומחים כמו קבלן ביוב או שרברבים איכותיים. רק באופן הזה שאיבת בורות הביוב תתבצע בהצלחה ותבטיח מינימום סתימות עתידיות במערכת הביוב. המשמעות היא ששימוש בפעולה של שאיבת בורות ביוב אינה מיועדת רק למקרים של תקלות, אלא מומלץ לעשות פעולה זו באופן קבוע בתור פעולת מניעה ותחזוקה שוטפת. כלומר, לא לחכות לתקלה שתמיד מתרחשת ברגע הלא מתאים ויכולה לגרום לבעיות תברואתיות ובריאותיות כאחד, אלא להקדים לה תרופה באמצעות שאיבת בורות ביוב תקופתית. אמנם תמיד אפשר לוודא שלא נזרקת פסולת מוצקה למערכת ביוב ביתית, אבל כאשר מדובר באזור גדול כמו עיר מדובר במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית לביצוע,. לכן שאיבת בורות ביוב הייתה ונשארה אופציה מוצלחת הרבה יותר.

מחירון של הזמנת שירותי ביובית

מחירון ביובית 2019
מחירון 2019 – ביובית.com